سخنان یونسی یادآور دوران رضاخانی است

+0 به یه ن

در پی سخنان تفرقه‌انگیز علی یونسی در خصوص قومیت‌ها ، 50 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای تذکری خواستار واکنش به این سخنان سخیف و بی‌پایه شدند.


به گزارش یول‌پرس، در تذکر این نمایندگان آمده است:

رئیس‌جمهور محترم؛

خلاصه تذکر: اظهارنظر دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام که مخل امنیت ملی و خلاف واقع می‌باشد

شرح تذکر: ایران سرزمین اقوام مختلف است و تمام اقوام می‌بایست از حق مساوی برخوردار باشند. از نظر قرآن نیز برتری قومی مطرود شمرده شده و همه تفاوت‌ها صرفا برای شناخت مردم از همدیگر دانسته شده است. مهمترین دارایی هر قومی زبان آن قوم است و اهانت به زبان یک قوم، اهانت به تمامیت و هویت آن قوم به شمار می‌رود.

متاسفانه جناب آقای یونسی دستیار حضرتعالی در بحث اقوام در مصاحبه با روزنامه بی‌قانونِ قانون به بدترین شکل ممکن به قوم بزرگ “تورک” که به تائید مسئولین مربوطه حدود ۴۰ درصد مردم کشور به این زبان با گویش‌های مختلف آذربایجانی، ترکمنی، قشقایی، خزری، خراسانی و … صحبت می‌کنند توهین نموده و این زبان را که قدمتی به تاریخ زیست بشر(التصاقی) دارد را یک زبان ۳۰۰ ساله معرفی می‌نماید.

امیدواریم هرچه سریعتر نسبت به مطالب سخیف و بی‌پایه و اساس نامبرده که یادآور اظهارات دوران رضاخانی است، واکنش لازم را نشان دهید تا مردم تورک ایران اسلامی از حضرتعالی مکدر نگردد.



  • [ ]