یادداشت‌های ناصرالدین‌شاه سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۲۶۸

+0 به یه ن

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ امروز باید برویم «صوفیان». در روزنامه سفر سابق نوشته بودم که راه چهار فرسنگ است، خیر درست پنج فرسنگ و نیم سنگین است. صبح برخاسته رخت پوشیدیم. حاجی حیدر آمد ریش تراشید. حرم رفته بودند. عزیزالسلطان هم رفته بود. ما هم بیرون آمدیم امین‌السلطان نبود، حمام رفته بود. ولیعهد، امیرنظام، سایر مردم تبریزی و طهرانی همه بودند. از در باغ‌شمال بیرون آمده سوار اسب شدیم. دیروز که خانه امیرنظام رفتیم، از در خانه ساعدالملک گذشتیم. امروز هم تا در خانه ساعدالملک از راه دیروزی رفتیم. بعد پیچیدیم طرف دست چپ از راهی که منتهی می‌شود به رودخانه آجی، بعد سوار کالسکه روباز شده راندیم از محله سرخاب گذشتیم و از محله امیرخیز هم گذشتیم. آخرِ شهر رسیدیم به رودخانه آجی که آن هم جزء محله امیرخیز است، راه کالسکه‌اش همه جا وسیع و خیابان است.


آردینی اوخو

تحلیل محتوای نوشته های آقای وحید بهمن در کانال @Ir_Bahman

+0 به یه ن

تحلیل محتوای نوشته های آقای وحید بهمن در کانال @Ir_Bahman
(قدرت ابوالحسنی سهلان)

فردی بنام وحید بهمن، کانالی همنام اسمش باز کرده، بیشتر به مطالب مرتبط با تاریخ منطقه میپردازد. آقای بهمن در ارتباط پی وی که نگارنده با او داشته، به تبریزی بودن و دکترای تاریخ خود اذعان نموده است. این جوان، نوشته های افرادی مانند راشدی، دکتر رنانی و دکتر زهتابی را قبول ندارد و خود را در مورد مطالبی که در کانالش قرار داه، دارای صلاحیت بسیار میداند.

آردینی اوخو

نوید آذربایجان، نشریه آذربایجان

+0 به یه ن

نوید آذربایجان، نشریه آذربایجان

(قدرت ابوالحسنی سهلان)

نوید آذربایجان، یک نشریه چاپ اورمیه میباشد که کار خود را با چاپ اولین شماره در 15 شهریور 1377 آغاز نموده است. این نشریه مطالبش را در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، علمی و فرهنگی به زبان‌های ترکی و فارسی منتشر کرده، حوضه انتشارش منطقه آذربایجان (شمال غرب) و استان تهران بوده است. نشریه سابقه توقیف نیز دارد.‌

آردینی اوخو

یادی از یک دوست هنردوست

+0 به یه ن

یادی از یک دوست هنردوست 

(قدرت ابوالحسنی سهلان)

روز یکشنبه 15/2/1392 وبلاگ سینیخ کؤرپو را در بلاگفا ایجاد کرده بودم. میخواستم آنجا در مورد روستایمان ساغ آلان (سهلان) مطالب متنوعی درج نمایم. اولین موضوعی که قصد پرداختن به آن را کردم، شجره طوایف مختلف ساغ آلان بود. از همه طوایف روستا دوستانی داشتم، با آنها تماس گرفته در مورد شجره طایفه شان پرس و جو میکردم. درباره طایفه رحیملی، با آقای کریم صالحی تماس گرفته، موضوع را به او گفتم. کریم اظهار نمود، کسی که باید سراغش را بگیری، احمدآغا گواهی سهلان میباشد!! او شماره محل کار احمدآغا که آسیابش واقع در نزدیکیهای ساغ آلان بود را به من داد و نیز موبایلش را. با خوشحالی شماره آسیاب را گرفته، خودم را معرفی کرده، موضوعم را در میان گذاشتم. گفتم اگر امکانش هست شجره طایفه رحیملی را بگویید تا من یادداشت نمایم. احمدآغا در جوابم گفت، قرار بگذاریم و از نزدیک بیایید صحبت نماییم. در مکالمه تلفنی بعدی، قرارمان ساعت 19پنج شنبه 19/2/1392 در منزل احمدآغا واقع در نزدیکیهای میدان یکه دوکان تبریز شد.

آردینی اوخو


  • [ 1 ]